Kalendarium – 2024 Nr 2

Årsmöte

Torsdag 25 april kl 19.00

Observera, äger rum på Växthus1 – Södertörnskyrkan intill busstationen, Patron Pehrs väg 5, Huddinge. Ingen anmälan. Efter årsmötet ett föredrag av Karin Boyesällskapet.

Försommaruflykt till Gladövik

Onsdag 15 maj kl 13.30

Välkommen till en enkel vandring vid Gladövik intill Orlången. Vi erbjuder två alternativa vandringar med gemensamt mål vid rastplatsen där vi bjuder på fika ca kl 14.30.

Du som föredrar en kort vandring på några hundra meter startar vid någon av parkeringsplatserna vid Ebbadalsvägen.

Du som vill gå lite längre startar från parkeringen vid Sundby gård. För mer detaljerad information se hemsidan.

Anmälan om deltagande senast den 13 maj till Gunilla Andér, Mail: gunillakander@gmail.com eller SMS/tel 070 110 23 69. Meddela då också om du behöver skjuts alternativt har plats i bil för samåkning.

Vid ihållande regnväder ställer vi in och håller koll på prognosen.

Familjedag på Sundby

Söndag 19 maj

Vi har öppet på våra muséer under familjedagen, då en mängd olika aktiviteter sker på Sundby. Välkomna!

Bussresa till Nynäshamn

Tisdag 21 maj kl 09.30 – 17.30

Vårens bussutflykt går till Nynäshamn för en träff med Nynäshamns hembygdsförenings medlemmar och information om deras verksamhet. Vi äter lunch på restaurang KROKEN vid hamnen. Därefter går resan till Sorunda kyrka med rester från tidig medeltid. Guidning av vår kunniga Gunnel Jacobsen. Sedan åker vi vidare till Sorunda korvfabrik där vi kan köpa deras goda specialiteter.

Avgång 21 maj kl 09.30 från Paradistorget utanför Symaskinsaffären med ELLENIUS buss. Beräknad hemkomst kl 17.30, kostnad 400 kronor.

Anmälan senast 13 maj till Tommy Hedén. Tel. 073 999 63 30. Därefter betalning till plusgiro 334013-0 eller Swish 1 232 933 448 med meddelande: BUSSRESA.

Ladda ned kalendariet som PDF genom länken nedan: