Gröna bladet – 2023 Nr 4

Julmarknad på Folkes

Lördag 2 december kl. 10-15

Här kan du inhandla stickat, virkat, betong och glaskonst, smycken, nybakat bröd, bokbindare och andra utställare medverkar. Kören En glad ton underhåller med musik.

Har du frågor ring Tommy Hedén på 073-999 63 30.

Glömsta Fabrik

Torsdag 22 februari kl. 18

Glömsta fabrik arbetade fram sju patent och ett antal olika produkter. Flera av skapelserna hamnade även på de stora världsutställningarna. Här kanske även en hörnsten till August Strindberg, Selma Lagerlöfs skrivandes lades. Er historiska ciceron Eliz Lindström guider er in i en liten Huddingefabriks stora historia.

På Huddinge kulturhus på Folkes. Sjödalstorget 1, Huddinge Centrum.

Ingen kaffeservering.

Podd – Huddinge Historia

Lyssna till vår historia

Nu finns två avsnitt ute på vår hemsida att lyssna till på www.hembygdhuddinge.se och välj fliken MEDIA. Fler avsnitt planeras under våren.

Fler Ideella Krafter

Vill du hjälpa till i vår förening?

Vi behöver bli fler som bidrar till att sprida vår historia, fler guider som vill hålla öppet i våra museer och på annat sätt verka i en aktiv förening. Tveka inte att höra av dig genom ett mejl till info@hembygdhudding.se eller ring Eva Ajaxén på 070-623 80 23.

En fin Adventstid, en God Jul och ett Gott Nytt År, önskar styrelsen till er alla!